Dobry sezon letni w Travelplanet.pl

W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku spółka Travelplanet uzyskała 24,3 mln złotych przychodów ze sprzedaży. Oznacza to ponad 12-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

Z punktu widzenia spółki sezon letni 2015 można uznać, mimo wielu niekorzystnych czynników, takich jak ataki terrorystyczne w Tunezji czy upadłość Alfa Star, za całkiem udany. – Sprzedaliśmy wycieczek zagranicznych za ponad 95 mln złotych, co oznacza 12-proc. wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2014 roku. Nasi klienci częściej niż w ubiegłym roku decydowali się na zakup ubezpieczeń turystycznych za naszym pośrednictwem, co przyczyniło się do 18-proc. wzrostu sprzedaży tych produktów. Zwiększenie udziału ubezpieczeń w sprzedaży ogółem pozwala nam na większe wzrosty przychodów – powiedział Jerzy Krawczyk, prezes Travelplanet.pl. Przychody w 2015 roku wyniosły 24,3 mln złotych i były o 12,4 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 219,4 mln złotych i była większa o 8,7 proc. od wyniku uzyskanego w tym samym okresie w 2014.– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak rozwija się nasza sprzedaż przez internet, która rośnie znacznie szybciej niż sprzedaż naziemna. Obecnie już ponad 80 proc. transakcji realizowane jest poprzez nasz portal i call-center. W tym roku niemal podwoiliśmy liczbę Salonów Podróży prowadzonych w tym modelu. Spodziewamy się, że w przyszłym roku ten kanał sprzedaży będzie generował około 10 proc. naszej sprzedaży – zapowiedział Jerzy Krawczyk. W trzecim kwartale zysk EBITDA wyniósł 2,1 mln złotych i był niższy o 918 tysięcy od analogicznego okresu roku ubiegłego. Niższy wynik finansowy, jaki uzyskaliśmy w trzecim kwartale, w stosunku do zeszłorocznych rezultatów, wynika z inwestycji w zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Przez cały sezon mieliśmy dużą kampanię telewizyjną, która znacząco podniosła świadomość marki Travelplanet. pl na rynku. Jesteśmy przekonani, że będzie to miało wpływ na zwiększenie dynamiki wzrostu naszych przychodów w kolejnych kwartałach – skomentował Jerzy Krawczyk.

Wydanie: 7/2015, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail