Jak nie zdzierać głosu

Chyba każdy przewodnik z jako takim doświadczeniem przeżył zdarcie gardła na skutek ciężkiego sezonu i własnych błędów przy emisji głosu. Na szczęście dla osób pracujących w tym fachu, coraz popularniejsze stają się systemy tourguide.

pws-2016-01b-19

W przypadku grup zagranicznych są one obecnie właściwie standardem. I trzeba przyznać, ze są niezwykle wygodne dla obu stron: słuchaczy i przewodnika. W przypadku coraz większej liczby wnętrz muzealnych, taki zestaw jest obowiązkowy dla każdej grupy. I trzeba przyznać, że sprawdza się, usprawniając zwiedzanie. Dawniej w jednej sali przebywać mogła właściwie tylko jedna grupa. Dziś można się w miarę sprawnie minąć. Komu nie zdarzył się gwałtowny skok ciśnienia, gdy miał mało czasu, a poprzednik robił pełną inwentaryzację muzeum i nie było można go ominąć ze swoją grupą?

Jak to działa

Sama idea działania tych urządzeń jest oczywiście banalnie prosta, jednak by wszystko funkcjonowało doskonale, ważne są szczegółowe rozwiązania. Najczęściej spotykane systemy tourguide pracują w paśmie 863-865 MHz (UE i najbliższa okolica), które jest pasmem przeznaczonym specjalnie do tego typu zastosowań, dlatego do korzystania z niego nie potrzebne są żadne zezwolenia. Zasięg nadajników w tym paśmie nie przekracza 150-180 m. Można spotkać również systemy działające w paśmie 2,4 GHz, czyli tzw. cyfrowym. Mają one przeważnie zasięg nadajników 30 metrów, za to zwykle większą liczbę kanałów. Można niekiedy usłyszeć od niektórych handlowców nieprawdziwy mit, że systemy „cyfrowe” mają lepszą jakość dźwięku. Systemy tourguide to systemy wielokanałowe – kanał to zaprogramowana przez producenta określona częstotliwość z przedziału np. 863-865 MHz. Zwykle systemy dysponują min. 6-8, a najczęściej 16 lub więcej kanałami. W razie zakłóceń na jednym kanale, grupa i przewodnik maja możliwość zmienić kanał i korzystać z innego. Dodatkową korzyścią wynikającą z wielu kanałów jest możliwość równoległego oprowadzania dwóch i więcej grup obok siebie (w promieniu mniejszym niż zasięg nadajnika) lub przeprowadzania tłumaczeń symultanicznych na jeden i więcej...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail