(Nie)dostępne wakacje

Wakacje to czas urlopów i podróży. Nie dziwi więc fakt, iż każdy kto tylko może, chce zwiedzać świat. Zaczyna się zazwyczaj od wyboru miejsca i rezerwacji noclegów w sieci. Problem w tym, że większość serwisów rezerwacyjnych jest niedostępna dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami.

pws-2016-08fr-36

Osoba z niepełnosprawnością to nie tylko ktoś poruszający się na wózku inwalidzkim, to także niewidomy czy niepełnosprawny intelektualnie. Dlatego też postanowiliśmy sprawdzić, które formy podróżowania są dostępne i dla kogo. Na początek internetowa wyszukiwarka noclegów.

Noclegi

Trivago to jeden z najpopularniejszych serwisów wyszukiwania i rezerwacji obiektów noclegowych na całym świecie, który każdego dnia porównuje ponad milion hoteli z ponad 250 stron rezerwacyjnych. Serwis pozwala zaznaczyć kryteria, na których nam zależy, na przykład typ zakwaterowania (apartament czy hostel), dodatkowe udogodnienia (klimatyzacja, basen, spa). Wyszukiwarka ma także opcję filtrowania miejsc noclegowych pod względem dostosowania ich do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami. Po otrzymaniu wyników wyszukiwania w zakładce Więcej filtrów można zaznaczyć dodatkowe kryteria wyszukiwania miejsc noclegowych, które zapewniać będą szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnością, m. in: pokoje, łazienki, prysznic, sprzęt dla niesłyszących czy też ścieżki i parkingi. Problem w tym, że serwis jest trudny w obsłudze dla użytkowników z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Brakuje w nim na przykład opisów objaśniających sposób wyszukiwania. Dodatkowe kryteria pozwalające na dokładniejsze wyszukiwanie dostępne są jedynie przy nawigacji myszką. Przy wprowadzaniu nazwy miejscowości do wyszukiwarki następuje automatycznie zmiana strony serwisu, co dezorientuje użytkowników. Obsługa z klawiaturą jest niemożliwa, gdyż nie można wprowadzić tekstu do wyszukiwarki. Użytkownicy niewidomi po wprowadzeniu kursora do pola wyszukiwarki otrzymują komunikat, że jest to pole tylko do odczytu. Podobne trudności napotkają użytkownicy innych serwisów rezerwacyjnych....


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail