Jakie prawa ma pasażer

Mimo, że z transportu lotniczego z roku na rok korzysta coraz więcej osób, zarówno w celach prywatnych jak i służbowych, nie wszyscy pasażerowie są świadomi przysługujących im praw.

pws-2016-10zz-43

Przed podróżą samolotem warto zainteresować się tą tematyką bo wbrew pozorom, w przypadku lotu niezgodnego z planem, po spełnieniu określonych warunków, pasażerom przysługuje szereg praw. Wiedza ta może okazać się przydatna również teraz, po okresie wakacyjnym, w którym liczba osób wybierających podróż samolotem jest niewątpliwie wyższa niż w pozostałych miesiącach. Istotne uprawnienie, bo związane z możliwością uzyskania odszkodowania, przysługuje pasażerom, których loty zostały opóźnione lub odwołane. Kwestia możliwości uzyskania i wysokości odszkodowania została szczegółowo opisana w Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91.

Jaki lot?

Pierwszy warunek, który musi zostać spełniony, aby domagać się wypłaty odszkodowania, związany jest z trasą lotu. Wspomniane rozporządzenie obowiązuje tylko w przypadku wylotu z lotniska państwa Unii Europejskiej lub przylotu na lotnisko państwa będącego członkiem Unii Europejskiej z innego państwa Unii Europejskiej lub z któregoś z trzech państw: Islandii, Norwegii czy Szwajcarii.

Odwołanie lub opóźnienie lotu

Kolejnym warunkiem, którego spełnienie determinuje możliwość...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail