Cyfryzacja w turystyce jest koniecznością

Rewolucja informatyczna nie ominęła branży turystycznej. Już prawie połowa z nas rezerwuje wakacje online, a prawie 60 proc. porównuje ceny w internecie przed dokonaniem decyzji o ich zakupie.

pws-2017-01-12

To media społecznościowe stały się – obok rodziny i przyjaciół – głównym doradcą osób poszukujących najlepszej lokalizacji na wypoczynek. Tylko te firmy z branży turystycznej, które będą podążały za tym trendem, mają szansę utrzymać się na tym bardzo dynamicznym rynku, na który wpływ mają coraz młodsze pokolenia.
Jaki jest ten nowy klient mając ulotki biur podróży czy oferty wywieszone w oknach agencji turystycznych, z których korzystamy coraz rzadziej. To zaufana opinia jest kluczem do sukcesu w sprzedaży ofert. Co ciekawe, coraz częściej to media społecznościowe – w tym przede wszystkich Facebook – są naszym zaufanym doradcą przy wyborze wakacyjnego kierunku. Nie mówiąc już o podróżach biznesowych, gdzie wybór hotelu czy sali na spotkanie odbywa się prawie wyłącznie online. Podczas przeglądania profili naszych znajomych, u około 30 proc. z nas pojawia się chęć poznania nowego miejsca i kiełkuje marzenie o jakiejś destynacji tylko dlatego, że zobaczyliśmy szczęśliwe obrazki z tej lokalizacji. A jeżeli do tego obserwowany „podróżnik” pochwalił się trafnością swojego wyboru, urokiem lokalizacji i wspaniałą obsługą – zrobił nieświadomie najlepszą reklamę danego hotelu czy operatora. Warto pamiętać, że mechanizm ten z jeszcze większą siłą działa w drugą stronę. Niekorzystna, druzgocąca opinia na portalu społecznościowym potrafi ponieść się zaskakująco daleko i niestety, mimo wysiłków dostawcy usługi, nie można jej już cofnąć ani wymazać.

Jaki jest ten nowy klient

Przede wszystkim dobrze zorientowany w rynkowej ofercie, poszukujący rozwiązań, które zaspokoją go nie tylko cenowo, ale i jakościowo. Sprawdza, porównuje i szuka. Czasy pięknych folderów, zdjęć i ulotek przeminęły bezpowrotnie. Potencjalny podróżnik porówna ceny, sprawdzi opinie o lokalizacji średnio na 18 stronach internetowych (!), zajrzy w social media. Nie zaufa od razu, lecz sprawdzi markę i dopiero na podstawie wielu opinii innych użytkowników wybierze się w podróż. A jak będzie poszukiwał tych informacji? Pierwszym jego wyborem są urządzenia mobilne. To w smartfonach i na tabletach poszukujemy informacji, opinii, chociaż samą rezerwację robimy już przy pomocy laptopa czy komputera stacjonarnego. Dlatego nie sposób konkurować w branży turystycznej bez nakładów na reklamę na rynku mobilnym, która odnotowuje najbardziej dynamiczny wzrost wydatków wśród internetowych formatów reklamowych – aż 240 proc.! Bez dobrej, przyjaznej strony mobilnej, aplikacji rezerwacyjnej i sprawnie prowadzonej komunikacji w social media, firmy turystyczne są skazane na cyfrową banicję i upadek.

Niech cyfry przemówią

Trendy na cyfryzację przemysłu turystycznego potwierdzają się w corocznych edycjach rankingu Deloitte, gdzie wśród najszybciej rozwijających się technologicznie przedsiębiorstw w Europie od kilku lat znajdują się właśnie firmy turystyczne takie jak...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail