Niemiecka turystyka wyniki i plany

Nowe rekordy w turystyce i 500 lat reformacji. To najkrótsze podsumowanie ubiegłego i zapowiedź obecnego roku w niemieckiej turystyce.

pws-2017-03b-35

W ostatnich latach turystyka w Niemczech stale nabiera rozpędu i bije kolejne rekordy. Ubiegły rok pod tym względem nie odbiegał od ostatnich kilku lat. Choć nie ma jeszcze pełnych danych (brakuje informacji dotyczących grudnia) już widać, że wyniki były imponujące. Federalny Urząd Statystyczny zarejestrował 75,2 miliona noclegów zagranicznych gości w hotelach i pensjonatach powyżej 10 łóżek w okresie od stycznia do listopada 2016. To ponad milion noclegów więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Oznacza to wzrost o 1,4 proc. – Mimo niesprzyjających czynników zewnętrznych niemiecka turystyka przyjazdowa notuje kolejne wzrosty. Potwierdza tym samym swoją mocną pozycję wśród rynków konkurencyjnych. Czynniki ekonomiczne jak Brexit czy recesja gospodarcza na wielu znaczących rynkach, ale także kwestie bezpieczeństwa i obawa przed zamachami terrorystycznymi wpływają wprawdzie tymczasowo na zmniejszenie zainteresowania wyjazdami turystycznymi, ale efekty średnio – i długofalowe pozycjonujące markę kształtują takie czynniki jak atrakcyjność turystyczna, infrastruktura, serwis oraz stosunek jakości do ceny – komentuje wyniki Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).

pws-2017-03b-36

Wzrosty z głównych rynków

Rynek europejski jest kluczowy w niemieckiej turystyce przyjazdowej i stanowi 73,6 proc. i rośnie o 2 proc., będąc tym samym zarówno największym jak i najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem. Azja notuje słabsze rezultaty niż przed rokiem (-1,1 proc.), zaś Ameryka mały wynik dodatni (+0,9 proc.).Dziewięć z dziesięciu najważniejszych europejskich rynków dla niemieckiej turystyki przyjazdowej notuje wzrosty w stosunku do roku poprzedniego. Francja, Belgia, Hiszpania i Polska rosną o 5,2 do 5,5 proc. Szwajcaria notuje wzrost o 3,4 proc. Największy rynek przyjazdowy, Holandia, jak również Austria i Dania rosną o 1,2 do 1,9 proc....



  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 





  
Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail