Meksyk turystyką stoi

2012-11-06

Sekretarz ds. turystyki Meksyku, Gloria Guevara, opublikowała VI edycję raportu o Branży Turystycznej. Raport dokumentuje okres znaczącego wzrostu ruchu turystycznego – napływającego zarówno z kraju, jak i zza granicy oraz inwestycje w publiczne i prywatne sektory turystyki na przestrzeni ostatnich sześciu lat. Branża turystyczna, która odpowiada za ponad 9 proc. PKB Meksyku, jest w kraju traktowana priorytetowo. Raport opisuje szczegółowo pięć głównych priorytetów: rozwój turystyki krajowej, rozwój turystyki międzynarodowej, inwestycje w sektor publiczny, inwestycje w sektor prywatny. Meksyk odnotował wzrost inwestycji w sektorze prywatnym na poziomie 53,7 proc. z 12 833 000 000 pesos w roku 2001 do 20 200 000 000 pesos w roku 2012, co w dużej mierze przyczyniło się do uzyskania przez Meksyk w 2011 r. najlepszego wyniku turystycznego w historii. Kraj odwiedziło wtedy 23,4 mln ludzi (turyści międzynarodowi podróżujący drogą lotniczą). Inwestycje w sektor publiczny także poszybowały w górę w okresie panowania rządu Calderona – wzrosły o 582 proc. w stosunku do rządów prezydenta Ernesto Zedillo oraz o 146,8 proc. w stosunku do rządów Vicente\'a Foxa. W latach 2006-2011 liczba turystów krajowych i zagranicznych wzrosła z 162 mln do 191,5 mln (wzrost o 18,2 proc.), co jest rekordem w historii kraju. Skupiono się na dywersyfikacji, adresując wysiłki mające na celu wzrost branży turystycznej w regionie do klientów spoza Stanów Zjednoczonych i Kanady. Znaczący wzrost nastąpił pomiędzy 2006 a 2011 rokiem, szczególnie jeśli chodzi o turystów z Ameryki Północnej. W 2006 r. Meksyk odwiedziło 6 157 505 osób, natomiast w 2011 r. odnotowano już 7 291 136 turystów, co daje wzrost w wymienionym okresie o 18,4 proc. Z drugiej strony, jeśli chodzi o pozostałe narodowości, 2006 r. przyniósł Meksykowi 1 948 612 klientów, natomiast rok 2011 – 2 852 084, co daje znaczący wzrost w wysokości 46,4 proc. Sekretarz Guevara powiedziała, że turystyka, jest narodowym priorytetem. Meksyk usilnie starał się wprowadzić strategię dywersyfikacji, celem zmniejszenia zależności od rynku Stanów Zjednoczonych.

Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail