Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 

 



Co nas ciągnie w góry?

Odpowiedzi na to pytanie szukały Polskie Koleje Linowe. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS wynika, że co piąty Polak planuje w tym roku wyjechać na urlop w polskie góry. Niemal dwie trzecie spośród tych osób (64 proc.) chce w tym czasie chodzić po szlakach turystycznych, ponad połowa (53 proc.) – spacerować po okolicznych miejscowościach, a 46 proc. – odkrywać lokalną kulturę, historię i kuchnię.

rt 2017 07fz 10

  Polacy wyjeżdżają w góry przede wszystkim, aby podziwiać piękne widoki i oddychać świeżym powietrzem – tak zadeklarowało aż 76 proc. uczestników badania PKL. Dobrej jakości oferta restauracyjna, komfortowe miejsca noclegowe oraz dodatkowe atrakcje, m.in. koleje górskie czy parki linowe, są ważne dla 30 proc. badanych. Co ciekawe, respondenci w wieku powyżej 50 lat istotnie częściej poszukują w górach ciekawej oferty restauracyjnej i hotelowej. Sporty ekstremalne, takie jak loty na paralotni czy downhill (odmianę kolarstwa górskiego), chce uprawiać tylko 8 proc. badanych, ale już 27 proc. planuje rekreacyjną jazdę na rowerze. 11 proc. urlopowiczów liczy, że w trakcie wyjazdu będzie mieć szansę na udział w koncercie popularnej gwiazdy. Aż siedmiu na dziesięciu wyjeżdżających w góry chce skorzystać z kolei linowych, wwożących na szczyt. Decydują się na to przede wszystkim, żeby zaoszczędzić czas – odpowiedziało tak 35 proc. zapytanych. Prawie jedna trzecia badanych wjazd koleją traktuje po prostu jako atrakcję turystyczną. Z kolei niemal trzech na dziesięciu wskazało, że taka podróż ułatwi im podziwianie widoków – nie mają kondycji lub możliwości, żeby samodzielnie wejść na górę. Pieszo lub koleją – niezależnie od tego, jak zdobędą szczyt, urlopowicze na górze chcą przede wszystkim relaksować się i opalać (wskazało tak 56 proc. respondentów). Prawie tyle samo (55 proc.) planuje robić zdjęcia i filmy dokumentujące wycieczkę, a 32 proc. skorzystać z oferty schroniska lub restauracji. Największa grupa spośród deklarujących wyjazd w góry w te wakacje wybiera się tam na tydzień – 44 proc. Na dwa tygodnie lub dłużej wyjechać planuje 28 proc. Dla co piątego badanego optymalny czas to przedłużony weekend (kilka dni). Okazuje się, że taki pobyt jest wyjątkowo atrakcyjny dla osób w wieku 50-59 lat (wybrało go aż 40 proc. zapytanych w tej grupie wiekowej). Większość osób, które deklarują wyjazd w góry w te wakacje, bywa na południu kraju regularnie – 42 proc. raz w roku, a 17 proc. kilka razy w roku.


Wydanie: 7/2017, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Mandoria - nowy park rozrywki pod Łodzią
Czy istnieje przepis na stworzenie parku rozrywki atrakcyjnego zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci? Powstająca tuż obok Łodzi Mandoria Miasto Przygód udowodni,...

Ośrodek Słotwiny Arena – rozpoczyna sezon narciarski
W Beskidzie Sądeckim aura sprzyja narciarzom, więc ośrodek rusza jako jeden z pierwszych w Polsce, armatki pracują pełną parą, a narciarze cieszą się pierwszymi...

Certyfikaty POT 2019 wręczone!
Po raz siedemnasty zostały przyznane Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej – najważniejsze nagrody w branży turystycznej. Polska Organizacja Turystyczna...

Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019
W dniach 3-5 grudnia br. w Krakowie odbędzie się Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019, wydarzenie skierowane jest do szerokiego grona branży turystycznej....

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności