Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 

 



Odszkodowanie nie tylko za opóźniony samolot

Wiedza, że możemy domagać się odszkodowania za opóźniony bądź odwołany lot, z dnia na dzień jest coraz powszechniejsza. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wypłaty odszkodowania można także dochodzić w związku z opóźnieniem bądź odwołaniem podróży pociągiem, autobusem czy autokarem.

  rt 2017 07fz 22

Wsiąść do pociągu

Opóźnienie pociągu zdarza się często, ale nie każde uprawniać będzie pasażera do żądania wypłaty odszkodowania. Zagadnienie odpowiedzialności za opóźnienie, utratę połączeń i odwołanie pociągu zostało uregulowane w rozporządzeniu (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2007 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Zgodnie z jego postanowieniami, gdy istnieją uzasadnione powody, aby przypuszczać, że opóźnienie przyjazdu do miejsca przeznaczenia przekroczy 60 minut w stosunku do planowanej godziny dojazdu, pasażer jest uprawniony do:

1) zwrotu pełnego kosztu biletu za część lub części niezrealizowanej podróży oraz za część lub części już zrealizowane, jeżeli taka podróż jest już bezcelowa w kontekście pierwotnego planu podróży, wraz z zapewnieniem w odpowiednich wypadkach połączenia powrotnego do miejsca wyjazdu w najbliższym dostępnym terminie albo

2) kontynuacji lub zmiany trasy podróży w porównywalnych warunkach przewozu do miejsca docelowego w najbliższym dostępnym terminie albo

3) kontynuacji lub zmiany trasy podróży w porównywalnych warunkach przewozu do miejsca docelowego w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera. 

 

Odszkodowanie

Jeśli pasażer nie...



Marta Foltyn. Autorka jest adwokatem w kancelarii Kurzyński Kosiński Łyszyk Wierzbicki

Wydanie: 7/2017, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności