Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 

 



Mgła nie może być przyczyną odszkodowania

Temat odszkodowań należnych za opóźnienia w podróży jest ostatnio mocno nagłaśniany. Dla pasażerów zaś jest szczególnie ważny w trakcie sezonu turystycznego. Jednak nie każde opóźnienie daje prawo do odszkodowania.

 rt 2017 07fz 32

 

  Jeśli pierwotną i wyłączną przyczyną wszystkich opóźnień jest przedpołudniowa mgła, a więc zdarzenie wywołane siłą wyższą, to przelot klientów biura podróży jest kolejnym etapem w zaplanowanej na ten sam dzień sekwencji przelotów, tak więc początkowe opóźnienie może wpłynąć już „na zasadzie domina” na opóźnienie kolejnych przelotów. Jeśli klient chce wykazać, że dane opóźnienie było jednak ponadnormatywne, to musi ten fakt udowodnić. 

 

Co można kontrolować lub przewidywać?

Zjawisko w postaci gęstej mgły „pozostaje poza skuteczną kontrolą przewoźników lotniczych” i znajduje się w obrębie „nadzwyczajnych okoliczności, których nie można uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków”. Dlatego też ani przewoźnik lotniczy, ani organizator imprezy turystycznej nie jest zobowiązany do wypłaty odszkodowania. Zarówno w dyrektywie 90/314, jak i w ustawie o usługach turystycznych okolicznością zwalniającą organizatora turystyki z odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy jest siła wyższa. W polskiej doktrynie najczęściej przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia (nadzwyczajne) oraz niemożliwe do zapobieżenia. Spełnienie...



Agnieszka Jezierska-Mar kocka

Wydanie: 7/2017, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności