Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Cztery podstawowe kroki, gdy do obowiązywania RODO pozostał tylko miesiąc

Dla przedsiębiorców wdrożenie RODO będzie wymagało kreatywności, ponieważ przepisy nie tłumaczą punkt po punkcie (nie ma checklisty), co należy zrobić, a to oznacza, że metody zabezpieczania i przetwarzania danych osobowych każdy przedsiębiorca będzie musiał dostosować indywidualnie do charakteru swojej działalności.

rt 2018 05az 05

  Jest to proces długotrwały i jeśli przedsiębiorca wdrażanie RODO w swojej firmie zostawił na ostatnią chwilę, to powinien zrobić cztery kroki, które dadzą mu pewność, że działa zgodnie z prawem w tym zakresie. Pozyskiwanie danych osobowych, ich przetwarzanie, a następnie wykorzystywanie w działalności biznesowej jest zjawiskiem rozwijającym się niezwykle szybko. Coraz bardziej rośnie świadomość co do ekonomicznej wartości danych. Klienci coraz lepiej zdają sobie sprawę z zagrożeń wynikających z ich udostępniania, a rozszerzający się zakres prawnych regulacji powoduje konieczność zapewnienia ochrony prywatności klientów i zdobycie w ten sposób ich zaufania. Każdy przedsiębiorca działa inaczej w sferze zabezpieczenia danych. To powoduje, że nie ma jednego szablonu, tylko każdy będzie go musiał stworzyć sam. Innymi słowy, ochrona danych osobowych nie będzie sprowadzała się do wykonania kilku jasno określonych czynności, a raczej przedsiębiorca będzie musiał zaprojektować cały system. Proces ten wymaga dużo pracy i jego przygotowanie najlepiej było rozpocząć rok temu. Do wejścia w życie przepisów zostało nieco więcej niż miesiąc i jeśli przedsiębiorca zajął się wdrażaniem nowych regulacji na ostatnią chwilę, to dobrze, żeby zrobił przegląd podstaw prawnych przetwarzania danych czy też określił retencje danych w swojej firmie. 

Weryfikacja podstaw przetwarzania danych w firmie

Dane osobowe można przetwarzać wyłącznie wówczas, gdy istnieje tzw. podstawa prawna przetwarzania danych. W przypadku przedsiębiorców typowymi podstawami przetwarzania danych zwykłych są:

• zgoda osoby, której dane dotyczą, • przetwarzanie danych, które jest niezbędne do wykonania umowy z osobą, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań poprzedzających zawarcie umowy, na żądanie tej osoby,

• przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 4/2018, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności