Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

 



TUI Poland wiceliderem

Tak jak w latach poprzednich dane i informacje nadesłane przez corocznie ankietowaną na przełomie marca i kwietnia, powtarzalną grupę 30 touroperatorów, w tym wszystkich największych i decydujących o biznesowym obrazie branży turystyki wyjazdowej, zostały opracowane przez Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelData.

rt 2018 05az 06

 

  Wyniki zostały zaprezentowane na konferencji, która w tym roku odbyła się w piątek 13 kwietnia w warszawskim hotelu Novotel. Dwa dni przed terminem konferencji ukazały się w tym roku oficjalne dane Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) o ruchu lotniczym, w tym decydujących dla branży liczbach pasażerów linii czarterowych. Okazały się one jak nigdy przedtem zbieżne z danymi dostarczonymi przez ogół ankietowanych organizatorów i pozwoliły z dobrym przybliżeniem ustalić ubiegłoroczny wzrost w branży na poziomie bliskim 25 proc. (na razie wstępnie 24,8 proc.). Jest również wysoce zbieżne z danymi wstępnymi oraz z pochodzącymi z innych źródeł. W tej sytuacji obrońcami tezy o niższym wzroście w branży pozostają jedynie autorzy raportów z systemu MerlinX, którzy już od niemal półtora roku dystrybuują dane nieraz mocno odbiegające in minus od rzeczywistości. Przypomnijmy, że rzeczone raporty podawały jeszcze w sierpniu 2017 r.wzrost skumulowanej sprzedaży (czyli od wczesnej jesieni lub nawet późnego lata 2016) liczby sprzedanych imprez czarterowych na niewiele ponad 11 proc., po czym z raportu na raport skorygowano go do blisko 17 proc., czym oczywiście zbliżono się do rzeczywistości, ale jej nie osiągnięto. Nie wiadomo, w jakim stopniu takie, znacząco niższe od branżowej rzeczywistości informacje wpływają na poglądy innych organizatorów oraz ich przedsięwzięcia biznesowe, ale nie można wykluczyć, że mogą one mimowolnie prowadzić do zbyt asekuracyjnego planowania swoich programów. 

Branża rośnie...



Andrzej Betlej. Autor jest współwłaścicielem i analitykiem firmy TravelData

Wydanie: 4/2018, ANALIZA

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności