Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Turystyka w Dubaju w 2017

Dubai Tourism opublikował coroczny „Visitor Report”, przedstawiający szczegółową analizę wyników turystyki przyjazdowej za ubiegły roku, jak również przegląd najważniejszych kampanii promocyjnych.

rt 2018 06e 09

Za najważniejszy cel strategiczny Dubai Tourism uznaje osiągnięcie poziomu 20 mln odwiedzających do roku 2020. Jak wynika z raportu, w 2017 r. Dubaj odwiedziło 15,8 mln gości, co stanowiło wzrost o 6,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z 10 największych rynków źródłowych pochodziło 59 proc. łącznej liczby turystów. Trzech na czterech gości stanowiły rodziny oraz pary, co potwierdza, że Dubaj jest przede wszystkim kierunkiem rodzinnym. Wiele osób postrzega Dubaj jako cel podróży biznesowych, tymczasem okazuje się, że 73,8 proc. turystów przyjechało do tego emiratu w celach rekreacyjnych, 13,9 proc. w odwiedziny do znajomych i krewnych, a podróże służbowe stanowiły zaledwie 11,5 proc. Średni czas pobytu w Dubaju w ubiegłym roku wyniósł aż 7,6 dnia. Najpopularniejszą atrakcją miasta pozostaje The Dubai Mall, który przyciągnął aż 97 proc. wszystkich odwiedzających. W dalszej kolejności najchętniej odwiedzano Fontannę Dubaju (81 proc.) oraz historyczne dzielnice miasta (63 proc.).

Aż 99,4 proc. ankietowanych odwiedzających stwierdziło, że są zadowoleni lub bardzo zadowoleni (69,1 proc.) z pobytu w Dubaju. Największy wzrost ogólnego poziomu satysfakcji zaobserwowano wśród podróżujących z Niemiec i Francji oraz Chin. Raport opisuje ponadto sukcesy kampanii społecznościowych, cyfrowych i marketingowych prowadzonych w 2017 r. przez Dubai Tourism, w tym serii filmów krótkometrażowych #BeMyGuest z udziałem gwiazdy Bollywood Shah Rukh Khana, sezonowych kampanii na najważniejszych rynkach na całym świecie. Ponadto analizuje perspektywy szybko rozwijającej się branży turystycznej Dubaju, podkreślając znaczenie inicjatyw, takich jak idea Smart City czy 10X inintiatives, które mają wpłynąć nie tylko na branżę turystyczną i powiązane z nią sektory gospodarki, ale także doświadczenie Dubaju przez odwiedzających. 


Wydanie: 5/2018, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Znamy Polskie Marki Turystyczne
Za nami rozstrzygnięcie I naboru w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne” W poniedziałek, 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego odbyło się...

Turystyka rośnie o 4 proc.
Takie dane znajdują się w najnowszym Światowym Barometrze Turystyki UNWTO opublikowanym przed 23. zgromadzeniem organizacji. Dane obejmują okres od stycznia do...

Gdzie mieliśmy kłopoty - Europ Assistance Polska podsumowuje
Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance...

Bałtyk, na tydzień z rodziną - wakacje według Travelist
Jak wynika z danych Travelist, na urlop decydujemy się przede wszystkim w Polsce, na kilka dni i wykupiony z pewnym wyprzedzeniem. Najchętniej odwiedzane w tym...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności