Nagroda Export-Credit Finance Deal of 2017 dla LOT

Wyróżnienie zostało przyznane na gali AirFinance Journal Global Awards w Miami za pionierską transakcję zakupu dwóch ostatnich dreamlinerów w modelu 787-8 z gwarancją instytucji finansowej UK Export Finance (UKEF).

rt 2018 06e 11 

  W maju i czerwcu 2017 r. LOT sfinalizował umowę, która umożliwiła pozyskanie dwóch ostatnich z sześciu zakontraktowanych w 2005 r. samolotów Boeing 787-8 Dreamliner (o numerach rejestracyjnych SP-LRH i SP-LRG) w leasingu finansowym. Była to pionierska operacja finansowa, w której na zakup amerykańskich samolotów udzieliła gwarancji brytyjska instytucja finansowa UK Export Finance, a kredyt przyznał francuski bank Credit Agricole. LOT jest pierwszym przewoźnikiem, któremu udało się pozyskać samoloty amerykańskiego producenta wyposażone w silniki Trent 1000 Rolls-Royce, z poręczeniem europejskiej instytucji finansowej. Po raz pierwszy LOT zrealizował finansowanie w walucie euro. Sukces operacji zredefiniował zasady finansowania rynkowego, jednocześnie otwierając drogę do tego typu rozwiązań finansowych w przyszłości.

Transakcja zyskała szerokie uznanie w branży lotniczej, co spowodowało wyróżnienie tytułem Export-Credit Finance Deal of 2017 podczas międzynarodowej gali AirFinance Journal Global Awards w Miami. Nagrodę przyznaną uczestnikom transakcji, w tym LOT, UK Export Finance i Boeingowi, odebrał prezes Polskich Linii Lotniczych LOT Rafał Milczarski. Finalizacja kontraktu na dwie ostatnie maszyny Boeing 787-8 Dreamliner w 2017 r. była początkiem dalszego rozwoju floty dalekiego zasięgu. Jeszcze w 2017 r. LOT podpisał umowę na leasing operacyjny kolejnych czterech dreamlinerów w powiększonej wersji 787-9. W kwietniu br. polski przewoźnik ogłosił kolejne zamówienia, na trzy dodatkowe modele tego typu. W sumie do końca 2019 r. LOT będzie dysponował flotą 15 Boeingów 787, spełniając tym samym założenia strategii rentownego wzrostu. Najnowsze zamówione samoloty będą pochodziły prosto z fabryki Boeinga w Everett, a ich dostawy są zaplanowane na maj 2019 r. (dwa egzemplarze) i październik 2019 r. (jeden). Umowy leasingowe zostały zawarte na 12 lat. Równolegle LOT negocjuje możliwość pozyskania kolejnych samolotów szeroko- i wąskokadłubowych.


Wydanie: 5/2018, AKTUALNOŚCI

To też może Cię zainteresować





W najnowszym wydaniu
 





  
Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail