Branża turystyczna powinna rozważyć stworzenie kodeksu

Rozporządzenie o ochronie danych osobowych przypisuje bardzo duże znaczenie samoregulacji administratorów i podmiotów przetwarzających dane, którzy powinni wykazać zgodność stosowanych przez siebie procedur w zakresie ochrony danych osobowych z prawem na etapie ich uruchamiania czy wprowadzania. Ważnym elementem realizacji nowego podejścia i wykazywania przestrzegania prawa ochrony danych będą branżowe kodeksy postępowania.

 rt 2018 06e 27

  Ranga i rola tych kodeksów wzrośnie i powinna zainteresować organizacje przedsiębiorców ich tworzeniem dla rozmaitych sektorów rynku, w tym turystycznego. RODO stawia na silnie elastyczne podejście do wymogów bezpieczeństwa stawianych administratorom danych osobowych. Sztywne listy obowiązków raczej się nie sprawdzają i zazwyczaj szybko się dezaktualizują. Nowe podejście wymaga od administratora oszacowania ryzyka związanego z przetwarzaniem danych i wyboru środków ochrony danych.

Rozwiązaniem w tym zakresie będą kodeksy postępowania tworzone na potrzeby określonej kategorii podmiotów (przykładowo – firmy z jednej branży), które pomogą zidentyfikować zagrożenia dotyczące przetwarzania danych w określonej gałęzi gospodarki i jednocześnie wskażą właściwe środki zapobiegające tym zagrożeniom. Od 25 maja 2018 r., kiedy zacznie obowiązywać unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, izby gospodarcze i inne organizacje skupiające przedsiębiorców będą mogły zgłaszać kodeksy postępowania, czyli rodzaj zbiorów dobrych praktyk obowiązujących w danej branży czy grupie firm. Kodeksy te mają stanowić uzupełnienie przepisów RODO. Kodeksy będą wsparciem dla niedużych firm działających w danej branży, które w znacznym stopniu pomoże doprecyzować dość ogólne reguły RODO.

Kodeks jest dobrowolny, ale złagodzi skutki naruszenia przepisów



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 5/2018, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail