NDC rozwiązanie win-win?

Na rynku trwa walka o to, kto będzie mógł lepiej i efektywniej sprzedawać pasażerom bilety lotnicze. Jednym z rozwiązań, które miały dać równe szanse wszystkim graczom, ma być stworzony przez IATA standard NDC.

rt 2018 06e 31

  W 2012 r. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych stworzyło NDC (New Distribution Capacity). Dwa lata później uzyskał on zatwierdzenie Departamentu Transportu USA, a pierwszy zestaw oficjalnych standardów trafił do sprzedaży w 2015 r. U podstaw stworzenia standardu leżała potrzeba rozwiązań, które umożliwią liniom lotniczym różnicowanie swoich produktów z zachowaniem przejrzystości w ich ofercie skierowanej do klientów. Ma to być odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcą otrzymywać oferty jak najlepiej dopasowane do swoich indywidualnych oczekiwań.

Rozwiązanie budziło początkowo kontrowersje, zwłaszcza wśród agentów, którzy obawiali się przejęcia klientów bezpośrednio przez linie lotnicze. Część oceniała to posunięcie jako podjętą przez linie lotnicze próbę przerzucenia sprzedaży biletów do kanałów własnych i wyeliminowania nie tylko agentów, ale także GDS-ów. Po kilku latach wydaje się, że obawy były na wyrost. Coraz więcej agentów przyjmuje standard, a GDS-y oferują narzędzia, które są zgodne z kolejnymi poziomami NDC. Obecnie ponad 55 linii lotniczych, 14 platform agregujących, 15...



opr. Andrzej Jarczewski

Wydanie: 5/2018, e-TURYSTYKA

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 





  
Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail