Naszym głównym problemem nie jest liczba, ale wielkość wydarzeń

Promocja usług to proces ciągły – nie ma promocji, nie ma klientów. Dobór narzędzi promocyjnych do aktualnych wyzwań jest również ważny i trzeba w tym zakresie śledzić trendy, aby nie odstawać od konkurencji – mówi Anna Jędrocha, prezes zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce.

 

 

rt 2018 07az 28 

Czy Polska to dobre miejsce na zorganizowanie kongresu czy konferencji?

Rynek spotkań międzynarodowych koncentruje się w dużych miastach i ich najbliższych okolicach z dobrym dojazdem z lotniska. Polska w tym zakresie ma bardzo dużo do zaoferowania, mamy obiekty nowe, wielofunkcyjne, wyposażone w nowoczesny sprzęt i technologie, mamy międzynarodowe lotniska, w większości z bardzo dobrą siatką połączeń lotniczych. Mamy dobre zaplecze hotelowe i wiele atrakcyjnych miejsc do zorganizowania programu towarzyszącego. Ale nowoczesne i spełniające oczekiwania klienta obiekty to warunek konieczny, żeby zaś wydarzenie odbyło się w Polsce, musimy się czymś wyróżnić na dużym i konkurencyjnym rynku przemysłu spotkań w Europie. Wymaga to lobbingu ze strony środowiska naukowego czy gospodarczego i pokazania polskiego potencjału w danej branży, której dotyczy wydarzenie. I tutaj Polacy są ludźmi małej wiary, nie wierzą w swoje możliwości i nie potrafią odpowiednio się zaprezentować. Na tym polu musimy popracować, żeby wygrać z konkurencją, a odpowiedni obiekt w Polsce z pewnością się znajdzie. 

Co jest mocną, a co słabą stroną Polski?

Położenie w środku Europy i wizerunek kraju bezpiecznego jest naszym niewątpliwym atutem. Ale brakuje nam synergii w działaniach promocyjnych, a przy tego typu wydarzeniach współpraca jest niezbędna. Taki przykład możemy zaobserwować w Krakowie, gdzie wszyscy interesariusze sektora spotkań działają wspólnie pod szyldem Krakow Network. Z jednej strony samorząd, a z drugiej – przedsiębiorcy, takie partnerstwo publiczno-prywatne. Mam nadzieję, że podobne inicjatywy zafunkcjonują także w innych miastach. 

Zdecydowana większość organizowanych imprez to spotkania krajowe. Czy wymagania polskich firm różnią się jakoś od oczekiwań kontrahentów zagranicznych?

W każdym rozwiniętym kraju rynek spotkań krajowych przewyższa segment spotkań międzynarodowych i nie należy się temu...


Wydanie: 7/2018, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail