Najatrakcyjniejsi na weekend

Uznaniem turystów cieszą się tylko największe miasta i Toruń. Do tego wydatki na promocję nie mają związku z oceną przez turystów. Takie między innymi wnioski wynikają z badania „Weekendowa turystyka miejska” przeprowadzonego przez firmę ARC Rynek i Opinia.

 

rt 2018 07az 37

  Miasta jak niemal wszystko w dzisiejszych czasach są kolejnymi markami na rynku. Może nie obok proszku do prania czy keczupu, ale jednak. Z drugiej strony turystyka to biznes, który w swoich podstawowych mechanizmach nie różni się zasadniczo od innych. Z tego powodu klienci – czyli w tym wypadku turyści – kupują chętniej produkty znane niż nieznane. Okazuje się, że w Polsce najchętniej kupują produkty największych producentów – dużych miast. 

Po co odwiedzamy miasta?

Przede wszystkim chodzi nam o odkrywanie nowych rzeczy. Ta motywacja jest chyba podstawową, jeśli chodzi o większość podróży i raczej nie budzi wątpliwości. Powód ten podało 44 proc. osób. Na drugim miejscu (28 proc.) znalazło się poznanie nowego miasta. Ta motywydaje się dość oczywista. Dużo mniej oczywiste, żeby nie powiedzieć co najmniej dziwne, jest kolejne wskazanie – dla 25 proc. badanych jest nim zaznanie spokoju. Czy akurat miasto jest właściwym do tego miejscem? Tym bardziej osobliwa wydaje się ta odpowiedź, jeśli uwzględnimy, że z badań wynika, iż właściwie tylko największe miasta są dla badanych interesujące, a w tych raczej o spokój może być trudno. Na dalszych pozycjach na liście powodów krótkiego wypadu do jakiegoś miasta znalazły się m.in.: spędzenie czasu z dziećmi, zwiedzanie miejsc o walorach zabytkowych (po 23 proc.) czy możliwość wypoczynku nad wodą (17 proc.). Ten ostatni powód też nie do końca pasuje do miasta, choć w wypadku niektórych miast jak Olsztyn (nieuwzględniony w rankingu) czy Bydgoszcz albo Trójmiasto może to faktycznie być głównym powodem. 

Najlepsze na wypad

Najatrakcyjniejszym miastem (czy raczej aglomeracją) na weekendowe wypady, zdaniem badanych, jest...



Andrzej Jarczewski

Wydanie: 7/2018, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail