Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

 



5 proc. na obsługę płatności

Z nowego badania przeprowadzonego przez PYMNTS na zlecenie Amadeus wynika, że branża turystyczna chętnie wprowadza innowacje w płatnościach w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanej obsługi i ograniczenia kosztów.

 rt 2018 08az 09

  Badanie objęło 78 rozmów z kierownikami ds. płatności pracującymi w hotelach, liniach lotniczych i u pośredników turystycznych. Wynika z nich, że zachodzi coraz większa potrzeba innowacji w płatnościach. Ponad 95 proc. respondentów planuje wprowadzenie w najbliższej przyszłości nowych rozwiązań płatniczych, a 14 proc. chce wdrożyć „wiele takich rozwiązań”. Odpowiedź na potrzeby klientów oraz zapewnienie im bardziej indywidualnej obsługi to, zdaniem respondentów, główne czynniki napędzające innowacje. Pomimo tych obiecujących perspektyw kierownicy ds. płatności za usługi turystyczne wskazują na dużą złożoność jako barierę dla innowacji. Aż 85 proc. firm odnotowało wzrost liczby akceptowanych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Respondenci przyjmują średnio płatności realizowane za pomocą dziewięciu metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodały przeciętnie trzy nowe sposoby. Analogicznie zdecydowana większość biur podróży (ponad 80 proc.) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność. Z badania wynika również, że firmy z branży turystycznej przeznaczają średnio 5,3 proc. swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld dol. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W wypadku firm osiągających przychody do 15 mln dol. prowizje te stanowią 7,5 proc. przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld dol. przychodu rocznie, płacą 3,8 proc. 


Wydanie: 8/2018, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Długi weekend sierpniowy 2019 – chętniej w górach
Długie weekendy to doskonała okazja do eksplorowania różnych zakątków Polski. Jak wynika ze statystyk w tym roku turyści podczas "sierpniówki" częściej...

Polka na urlopie
    Dla 46% Polek najważniejsza na urlopie jest możliwość odcięcia się od codziennych obowiązków, według 33% kobiet regeneracja fizyczna i psychiczna. Letni...

Turystyczny internet w lipcu
W lipcu z internetu korzystało 27,9 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Najbardziej aktywny pod względem liczby internautów był poniedziałek 1...

Konkurs "Na Wsi Najlepiej" - rozstrzygnięty
Do tegorocznej edycji konkursu „Na Wsi Najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej” zgłoszono aż 169 obiektów związanych z polską turystyką...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności