Biuro podróży ma obowiązek udzielić pomocy

W świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych klient, który ma już wykupioną wycieczkę w rejony zagrożone klęskami żywiołowymi czy terroryzmem, może odwołać wyjazd i odzyskać poniesione koszty.

rt 2018 08az 24 

  Nowe przepisy przewidują bowiem, że jeżeli w miejscu, do którego klient ma wykupioną wycieczkę, wystąpią nadzwyczajne okoliczności, to może on zrezygnować z wyjazdu. Ponadto organizator wyjazdu musi zapewnić pomoc podróżującym w trudnej sytuacji, a w szczególności zapewnić im informacje o usługach zdrowotnych i opiece konsularnej. Organizator turystyki niezwłocznie udziela odpowiedniej pomocy podróżnemu, który znalazł się w trudnej sytuacji. Pomoc polega w szczególności na: • udzieleniu odpowiednich informacji dotyczących świadczeń zdrowotnych, władz lokalnych oraz pomocy konsularnej; • umożliwieniu podróżnemu skorzystania ze środków porozumiewania się na odległość, w tym ze środków komunikacji elektronicznej, oraz skorzystania ze świadczeń zastępczych. 

Organizator turystyki musi zapewnić do trzech noclegów

Gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu podróżnego do kraju zgodnie z umową o udział w imprezie turystycznej z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, organizator turystyki ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania podróżnego, w miarę możliwości w obiekcie o kategorii równoważnej do określonej w umowie, przez okres do trzech nocy. Wspomniane uprawnienie nie wyłącza stosowania przepisów korzystniejszych w tym zakresie. Organizator turystyki nie może powoływać się na nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności w celu ograniczenia odpowiedzialności, tj. ograniczenia poniesienia kosztów do trzech noclegów, jeżeli przedsiębiorca świadczący usługi transportowe nie może powoływać się na takie okoliczności na podstawie innych przepisów. Biuro podróży może żądać zwrotu kosztów Organizator turystyki może żądać opłaty z tytułu udzielenia pomocy, jeżeli trudna sytuacja powstała z wyłącznej winy umyślnej podróżnego lub w wyniku jego...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 8/2018, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail