Jaki będzie rok 2022?

Rok, który właśnie się rozpoczął, będzie dla branży turystycznej na pewno kolejnym biegiem z przeszkodami. Trudno dziś dokładnie planować działania w tak zmiennym środowisku. Jednak postanowiliśmy zapytać przedstawicieli branży o ich plany, obawy i nadzieje na ten rok.

Niestety bieżący rok również zapowiada się jako trudny. Jednak można chyba mieć nadzieję, że najgorsze mamy już za sobą. Wprawdzie przepowiadanie końca pandemii było raczej przedwczesne, ale wydaje się, że zaczynamy się uczyć funkcjonowania w tych trudnych warunkach. Stopniowo ustalane są zasady podróżowania i korzystania z rozmaitych usług. Do tego można ze sporym prawdopodobieństwem zakładać, że tak jak w poprzednich latach w okresie wakacji liczba zachorowań drastycznie spadnie i będzie można świadczyć usługi w miarę normalnie (jak na pandemię oczywiście). Szczególnie trudno planować działania promocyjne. Nie wiadomo bowiem, kiedy i jakie limity będą obowiązywać. Nie wiadomo również, jakie targi i na jakich zasadach będą się odbywać. Już teraz wiemy, że największe targi turystyczne – berlińskie ITB – odbędą się tylko w wersji online. Co do innych targów, czy to krajowych, czy zagranicznych, nic nie jest jasne. Nawet jeśli organizatorzy podjęli już decyzję, to zwłaszcza w przypadku imprez, które mają odbyć się za kilka miesięcy, wiele może się jeszcze zmienić. granicami, to będziemy prowadzić działania promocyjne na dotychczasowych rynkach, zwłaszcza w państwach z przedstawicielstwami Polskiej Organizacji Turystycznej, których liczba w 2022 r. się zwiększy Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej W 2022 r. chcemy kontynuować naszą strategię wykorzystywania najnowszych narzędzi do promocji Polski jako kierunku atrakcyjnego turystycznie. Wiele projektów będzie miało swój dalszy ciąg, jak np. konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikaty POT, Polskie Marki Turystyczne, akcja „Weekend za pół ceny” czy Mobilne Centrum Edukacji Turystyczna Szkoła. Planujemy jednak zrealizować nowe, świeże pomysły. Mam tu na myśli chociażby kierowane do osób z niepełnosprawnościami „Polska bez barier” czy „Polska kulturalnie”, w których poprzez przedsięwzięcia związane z kulturą zaprezentowane zostaną walory polskich regionów.

Jeśli chodzi o promocję Polski poza jej granicami, to będziemy prowadzić działania promocyjne na dotychczasowych rynkach, zwłaszcza w państwach z przedstawicielstwami Polskiej Organizacji Turystycznej, których liczba w 2022 r. się zwiększy

Marcin Różycki,
wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej

. Nie zamykamy się jednak i chcemy pójść za ciosem. Dostrzegamy olbrzymi potencjał drzemiący w Indonezji. Jest to obszar, na którym pragniemy podjąć współpracę z tamtejszymi touroperatorami oraz influencerami. Obawy są podobne jak w 2021 r. – nie możemy przewidzieć, czy koronawirus lub jego ewentualne mutacje kolejny raz nie utrudnią przyjazdu turystów zagranicznych, bez których odrodzenie sektora dotkniętego skutkami pandemii nie będzie możliwe. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że uda się wygrać tę walkę.

Głównym celem Sabre na nadchodzące lata jest stworzenie spersonalizowanego rynku podróży

Michał Polak, dyrektor regionalny Sabre na Europę Wschodnią

Początek 2022 r. upłynie pod znakiem zmian organizacyjnych w firmie, które mają przyczynić się m.in. do lepszej realizacji założeń strategicznych i celów w dłuższej perspektywie czasowej, bo aż do 2025 r. W połowie grudnia 2021 r. podjęto decyzję o rozdzieleniu funkcji prezesa i dyrektora generalnego. Obie pełnił do tej pory Sean Menke. Po zmianach pozostanie on CEO Sabre. Nowym prezesem Sabre został Kurt Ekert, ekspert z wieloletnim doświadczeniem w branży turystycznej. Przez ostatnie pięć lat był on prezesem i dyrektorem generalnym Carlson Worldwide Travel. Prowadził reorganizację cyfrową firm, dzięki której łączna wartość nowych transakcji osiągnęła 7 mld dolarów. Kurt w Sabre zajmie się nadzorem wszystkich aspektów biznesowych i technologicznych oraz będzie odpowiadał za przeprowadzenie transformacji technologicznej. Natomiast Sean Menke jako CEO skupi się na realizacji planów strategicznych firmy, w tym wzmocnieniu realizacji wizji dotyczącej spersonalizowanych podróży. Głównym celem Sabre na nadchodzące lata jest stworzenie spersonalizowanego rynku podróży. Do 2025 r. chcemy dokończyć transformację technologiczną, która pozwoli zaoferować naszym partnerom i ich klientom nowe doświadczenia w turystyce, a także zwiększać przychody i zyski. Transformacja to wieloetapowy proces złożony z rozwoju zaawansowanych rozwiązań, które opierają się na takich technologiach jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. Jej istotny element stanowi nowy sposób dystrybucji poprzez NDC (New Distribution Capability), zwiększenie dostępności różnych form sprzedaży i dystrybucji dla tanich przewoźników (LCC) oraz wzmocnienie oferty rozwiązań dla branży hotelarskiej poprzez rozwój centralnych systemów rezerwacji. Koncentrując się na naszej transformacji technologicznej oraz na opracowywaniu i dostarczaniu elastycznych, zróżnicowanych produktów dla partnerów, w perspektywie kilku lat zrealizujemy wizję oferowania realnie spersonalizowanych podróży. 

Chcemy wzmocnić świadomość Polaków, że Niemcy są zielone i ekologiczne: 1/3 powierzchni kraju znajduje się pod ochroną, mamy 70 tys. km długodystansowych szlaków rowerowych, setki tysięcy kilometrów jakościowych szlaków pieszych, wybrzeże Morza Bałtyckiego i Północnego, pojezierza, góry, wspaniałe krajobrazy w 16 parkach narodowych i 106 parkach krajobrazowych

Tomasz Pędzik, dyrektor Biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce

W przyszłym roku planujemy intensywne działania promocyjne w kooperacji z wieloma partnerami z niemieckiej branży turystycznej. Pandemia wzmocniła rolę rynku polskiego dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Planujemy kontynuować kampanię German.Local.Culture oraz...


Wydanie: 1/2022, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail