Air France-KLM inwestuje we flotę

Proces odmładzania floty ma istotny wpływ na poprawę wyników ekonomicznych, jak również na realizację celów środowiskowych. W ciągu najbliższych trzech lat flotę francusko-holenderskiego przewoźnika zasilą samoloty nowej generacji – Airbus A350 w wersji pasażerskiej i cargo.

rt 2023 02e 06

 Grupa lotnicza złożyła zamówienie na cztery samoloty transportowe Airbus A350F dla Martinair oraz trzy samoloty pasażerskie Airbus A350- -900 dla Air France. Grupa zatwierdziła zamówienie na cztery frachtowce Airbus A350F dla Martinair – linii, która w Grupie KLM realizuje loty dla KLM Cargo. Nowe Airbusy zastąpią flotę czterech maszyn Boeing 747F, które są obecnie wykorzystywane przez KLM Cargo i Martinair. Samoloty będą bazować na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.

Wcześniej, w grudniu 2021 r., zamówione zostały cztery samoloty transportowe Airbus A350F dla Air France. Dostawy dla Martinair i Air France rozpoczną się w drugiej połowie 2026 r., co oznacza, że obie linie będą wśród pierwszych przewoźników cargo korzystających z najnowszych frachtowców A350F. Ten typ samolotu jest napędzany przez silniki Rolls-Royce Trent XWB-97 i wyposażony w liczne innowacje technologiczne, które czynią go wydajnym zarówno pod względem ekonomicznym, jak i środowiskowym.

W porównaniu z Boeingiem 747F samolot emituje ponad 40 proc. mniej CO2, a ponadto jest o 50 proc. cichszy. Poza samolotami cargo Grupa Air France-KLM wzbogaci swoją flotę pasażerską, zamawiając trzy dodatkowe samoloty typu Airbus A350-900, które będą latały w barwach Air France. W efekcie flota francuskiej linii będzie liczyła w sumie już 41 nowoczesnych samolotów A350-900. Zamówione maszyny, których dostawa jest planowana na 2024 r., zastąpią starsze modele i będą operować na trasach międzykontynentalnych z wylotem z lotniska Charlesa de Gaulle'a w Paryżu. Odnawianie floty jest kluczowym działaniem, które pozwala obniżyć emisję CO2 z natychmiastowym efektem.

Obok zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) oraz poprawy efektywności operacji lotniczych (tzw. ekopilotaż), modernizacja floty stanowi jeden z filarów prośrodowiskowej strategii grupy. Air France-KLM dąży do redukcji CO2 na pasażera/km o 30 proc. w porównaniu z 2019 r. Cel ten został niedawno zatwierdzony przez inicjatywę Science-Based Targets (SBTi). W tym momencie (stan na 31 grudnia 2022 r.) Grupa Air France-KLM dysponuje flotą liczącą 506 samolotów, w tym sześć pełnych frachtowców, wyłącznie do przewozu cargo


Wydanie: 1/2023, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail