Bon turystyczny klientów Travelista

Do 31 marca 2023 r. Polacy mogli wykorzystać bon turystyczny. Program wprowadzono w sierpniu 2020 r. jako odpowiedź rządu na walkę z kryzysem gospodarczym wywołanym pandemią.

rt 2023 04d 24

Niewątpliwie program ożywił krajową turystykę i pomógł branży przetrwać najtrudniejszy okres pandemii. Ponadto zachęcił niektórych do podróżowania – jak wynika z badań, jest grupa beneficjentów, która zdecydowała się na skorzystanie z usług turystycznych po raz pierwszy. Można mieć nadzieję, że przynajmniej część z nich będzie teraz z tych usług korzystać już stale. 

ILE I JAK?

Jak wynika z danych Polskiej Organizacji Turystycznej, aktywowano 88,35 proc. bonów, co oznacza w liczbach bezwzględnych 3 945 101 bonów. Z tego ostatecznie wykorzystano, dokonując płatności, 3 757 490 spośród nich. W efekcie do branży turystycznej popłynęło dokładnie 3 168 906 074,10 zł. Dwie główne grupy, na które wydano najwięcej środków z programu, to usługi hotelarskie – 56,7 proc. i organizatorzy turystyczni – 35 proc. Jeśli chodzi o regiony, które najwięcej zyskały, to nie było niespodzianek. Zdecydowanym liderem okazało się województwo małopolskie z kwotą płatności wynoszącą 672,1 mln zł. Następne pod tym względem było woj. pomorskie, gdzie turyści płacący bonami wydali 541,5 mln zł, a trzecie zachodniopomorskie z kwotą 312,7 mln zł. 

KLIENCI TRAVELISTA

Eksperci z Travelist.pl postanowili wziąć pod lupę statystyki wykorzystania środków przez klientów platformy. Jest to o tyle ciekawe, że można porównać, czy sposób wydatkowania bonu (w tym wypadku przez portal) miał wpływ na statystyczną strukturę zakupów. Zobaczmy więc, jaka była rekordowa transakcja z wykorzystaniem bonu na Travelist.pl, w którym miesiącu rezerwacji było najwięcej, jakie...



OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 4/2023, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail