Wrocław miastem przygody – rusza nowa kampania

Opactwo benedyktynów, sarkofag Piotra Włostowica, Skarb Ołbiński i tajemnica. Do tego pościgi, podziemia i historia zamknięta w murach na terenie miasta – taką historię zobaczą bywalcy kin w największych polskich miastach.

rt 2023 05d 10

Do tego kilkaset billboardów zapraszających do Wrocławia. Stolica Dolnego Śląska staruje z najnowszą kampanią turystyczną: „Wrocław miasto przygody”. Na początek trochę historii: w latach 30. XII wieku dzisiejsze wrocławskie osiedle Ołbin było wsią. I właśnie tam powstało niezwykłe opactwo benedyktynów. – Ówczesne opactwo ołbińskie było w swoim czasie czymś niespotykanym w tej części Europy. To, co dziś z niego zostało, już zasługuje na miano skarbu – zachęca do odwiedzenia Wrocławia prof. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu, i dodaje: – Mamy pełne prawo przypuszczać, że w grobie Włostowica jest skarb.

A nawet jeśli nie, to Wrocław jest sam w sobie swoistym skarbem, wartym odkrycia. Wspomniany Skarb Ołbiński to punkt wyjścia i jednocześnie zaproszenie do miasta przygody – Wrocławia. – 5,8 mln turystów odwiedziło Wrocław w 2022 r. Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. Nie chcemy na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako „Miasto przygody”, liczymy, że kolejni odwiedzający poczują niepowtarzalny klimat naszego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora. Wierzymy, że Wrocław zaprezentowany w filmowym trailerze zainspiruje każdego do przeżycia tutaj swojej wyjątkowej przygody – zachęca do odwiedzenia Wrocławia Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.

Kampanię „Wrocław miasto przygody” zainicjował specjalny spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym gwiazda polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski. Podczas filmu przenosimy się w najpopularniejsze miejsca w mieście – do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na Bulwary Dunikowskiego, wrocławski Rynek. W trakcie ogólnokrajowej kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą wspomnianego spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, we wszystkich wspomnianych miastach, kampanii outdoorowej na co najmniej 260 nośnikach (w tych samych miastach) oraz w przestrzeni internetowej. Kampania turystyczna prowadzona będzie od maja do września tego roku. Partnerami są Wrocławska Organizacja Turystyczna, Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.


Wydanie: 5/2023, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail