Optymizm w hotelach

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego opublikowała wyniki comiesięcznej ankiety, jaką przeprowadza wśród swoich członków. Wynika z niej, że w kwietniu wraz ze zbliżającą się majówką, będącą nieformalnym początkiem sezonu letniego, hotele odnotowały wzrost liczby gości.

Jak twierdzą autorzy ankiety, na dobrą frekwencję w kwietniu wpływ miała rozpoczynająca się pod koniec miesiąca majówka. Podczas długiego majowego weekendu 65 proc. ankietowanych hoteli cieszyło się ponad 50-procentowym obłożeniem. Szczególnie dobre wyniki zanotowały hotele wypoczynkowe, wśród których aż 91 proc. było zapełnionych w ponad połowie. 

ROŚNIE OBŁOŻENIE

Systematycznie maleje liczba hoteli z frekwencją mniejszą niż 30 proc. i jednocześnie zwiększa się liczba tych z obłożeniem powyżej 50 proc. Wpływ na to miały przede wszystkim hotele biznesowe/miejskie. Ale obiekty wypoczynkowe/ pozamiejskie, po słabszych wynikach marca, również poprawiły notowania w kwietniu, na co miał wpływ tzw. weekend majowy, który w tym roku rozpoczynał się już 28 kwietnia.

Wśród wszystkich hoteli uczestniczących w ankiecie 10 proc. (o 5 p.p. mniej niż w marcu) nie przekroczyło w kwietniu frekwencji 30 proc., a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 proc. uzyskało 60 proc. obiektów (o 10 p.p. lepiej niż w marcu), w tym 21 proc. miało powyżej 70 proc. W hotelach miejskich 75 proc. (o 13 p.p. więcej niż w marcu) uzyskało frekwencję powyżej 50 proc. Z kolei tylko 3 proc. hoteli nie przekroczyło obłożenia 30 proc. W hotelach pozamiejskich 27 proc. (o 9 p.p. więcej niż w marcu) obiektów zanotowało frekwencję powyżej 50 proc., a 24 proc. (4 p.p. więcej niż w marcu) stanowiła grupa, która uzyskała obłożenie poniżej 30 proc.

Mniejsza rozbieżność wyników wystąpiła w obiektach w podziale na obsługujące gości z segmentów biznesowego oraz wypoczynkowego. W hotelach biznesowych dokładnie 2/3 uzyskało obłożenie powyżej 50 proc. (8 p.p. więcej niż w...


Wydanie: 5/2023, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail