Północna Izba Gospodarcza w obronie polskiej turystyki

W tym roku jak zawsze można znaleźć w mediach liczne informacje o „dramatycznej sytuacji” wypoczywających w Polsce. Tym razem głośno przeciwko takim praktykom zaprotestowała Północna Izba Gospodarcza.

rt 2023 07 64801 525863

Prawie co roku latem pojawia się w mediach wiele materiałów typu paragony grozy, przepełnione szlaki w górach czy nieświeże ryby w smażalni. Wynika to często z tzw. sezonu ogórkowego i potrzeby stworzenia materiałów, które będą szeroko komentowane. Nawet jeśli są przykładami jednostkowymi albo wyrwanymi z kontekstu. Niestety jest to jeden z wielu przykładów, kiedy krajowa branża turystyczna jest na podstawie pojedynczych przypadków przedstawiana jako gorsza niż zagraniczna. Tendencja do krytyki różnych sektorów w turystyce, szczególnie w sezonie letnim, jest dość wyraźna. Niestety ten sektor gospodarki składa się głównie z małych podmiotów – często mikrofirm albo biznesów rodzinnych. To powoduje, że nie ma on siły przebicia (co niestety widać nie tylko w mediach, ale często również na polu legislacji). Tymczasem jest to sektor, który w wielu regionach kraju jest głównym pracodawcą i płatnikiem podatków. Niestety przy dużej skali działalności i tysiącach małych firm stosunkowo łatwo znaleźć przykłady złych praktyk, a te w okresie posuchy informacyjnej dobrze się sprzedają. W tym roku z takimi medialnymi doniesieniami postanowiła zmierzyć się Północna Izba Gospodarcza, stając w obronie sektora turystycznego. 

W CZYM JEST GORSZA NASZA TURYSTYKA?

Odpowiedzią na materiały w mediach jest apel Północnej Izby Gospodarczej: „Przestańmy się wstydzić naszej turystyki”. – Ile można narzekać na paragony grozy? Ile można zwracać uwagę na najdroższe oferty, jakie oferują hotele w regionie? Jeżeli ktoś ma...



OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 7/2023, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail