Najlepsze półrocze w historii a&o

Z całkowitą sprzedażą na poziomie ponad 100 mln euro berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój ubiegłoroczny wynik o 47 proc.

To efekt dobrych miesięcy maja i czerwca z obłożeniem pokoi na poziomie ponad 80 proc. oraz „wyjątkowo mocnego początku roku”, jak twierdzi założyciel i CEO a&o Oliver Winter. Ponad milion noclegów w pierwszym kwartale zagwarantowało pełne obłożenie obiektów, zwłaszcza w Berlinie, Hamburgu i Wenecji. Przyczyn „stałej dynamiki od początku roku” Winter upatruje przede wszystkim w utrzymującym się popycie ze strony grup szkolnych. Grupy podróżują bardziej elastycznie i zajmują pokoje wieloosobowe w a&o również wiosną, nie tylko w sezonie letnim. Inną przyczyną jest coraz większe zainteresowanie budżetowym zakwaterowaniem, zwłaszcza ze strony rodzin i młodych osób, także przybyszy z zagranicy – odnotowano silny wzrost w kategoriach pokoi rodzinnych i wieloosobowych (pokoje dzielone). Co więcej, Winter postrzega stale rosnącą liczbę gości nocujących (I półrocze 2023 r. 2,84 mln / I półrocze 2022 r. 2,34 mln) jako potwierdzenie, że zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój jest słusznym kierunkiem: – Goście domagają się zrównoważonego rozwoju, przekazują pozytywne opinie na temat naszych działań i sami zgłaszają swoje sugestie dalszych zmian. Niezależnie od tego, czy chodzi o organizatorów wydarzeń, szkoły czy prywatnych gości rozmawiających z nami przy recepcyjnych biurkach. Udział gości a&o w wieku do 30 lat, z wyłączeniem grup szkolnych, wynosi już około 52 proc. a&o odnotowało bardzo wysoki poziom zainteresowania kwestiami zrównoważonego rozwoju, szczególnie wśród młodej grupy docelowej. a&o czyni również dalsze postępy w zakresie cyfryzacji. Od początku sierpnia goście hotelu a&o Munich Hackerbrücke mogą korzystać z najnowszej generacji systemu self check-in. To wewnętrzne rozwiązanie pozwala gościom na szybkie i wygodne zameldowanie – pięć kroków w mniej niż dwie minuty. Kolejne obiekty mają zostać wyposażone w nowe terminale tak szybko, jak to możliwe. a&o oferuje automaty do samodzielnego zameldowania już od 2018 r. Rozszerzane są również inne udogodnienia cyfrowe, takie jak zamawianie F&B za pośrednictwem aplikacji, mobilny klucz do pokoju i cyfrowy folder gościa.

 


Wydanie: 8/2023, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail