Rainbow awansuje na giełdzie

Od 15 marca, na mocy komunikatu ogłoszonego 29 lutego 2024 r. przez Giełdę Papierów Wartościowych, Rainbow awansuje do indeksu mWIG40.

ht 2024 03 114205 982452

W wyniku przeprowadzonej tradycyjnej rewizji rocznej portfeli indeksów giełdowych Rainbow przechodzi z dotychczasowych indeksów zarezerwowanych dla mniejszych spółek giełdowych, czyli sWIG80 oraz sWIG80TR, do grupy 40 spółek stanowiących zaplecze giełdowej ekstraklasy, uczestników indeksów mWIG40 oraz mWIG40TR. To historyczny awans.

Rainbow w indeksie mWIG40 dołączy do takich spółek jak ING Bank Śląski, Asseco Polska, Grupa Azoty czy CCC. Awans do grona największych przedsiębiorstw w Polsce jest wynikiem sukcesywnego rozwoju spółki, osiąganych przez nią w ostatnim okresie rekordowych obrotów oraz bardzo dobrych wyników finansowych. W 2023 r. na wakacje z Rainbow pojechało 700 tys. osób, a obroty spółki przekroczyły 3 mld zł. Indeks mWIG40 jest publikowany od 21 września 1998 r.

Uczestnikami tego indeksu (i mWIG40TR) jest 40 kolejnych, po WIG20, spółek z najwyższą pozycją w rankingu wyznaczanym na podstawie danych sesyjnych (ranking uwzględnia obroty za ostatnie 12 miesięcy oraz wartość akcji w wolnym obrocie wyznaczoną na podstawie losowo wybranego kursu zamknięcia z ostatnich pięciu dni sesyjnych, licząc wstecz od dnia rankingu). Indeks mWIG40 jest instrumentem bazowym dla wielu instrumentów finansowych, np. kontraktów terminowych, ETF-ów, produktów strukturyzowanych. Jest także szeroko wykorzystywany jako punkt odniesienia do oceny inwestycji. Indeks mWIG40TR jest indeksem dochodowym, co oznacza, że przy jego obliczaniu bierze się pod uwagę zarówno ceny zawartych transakcji, jak i dochody z tytułu dywidend.


Wydanie: 3/2024, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail