Przedstawiciele najważniejszych regionalnych i miejskich convention bureaux przybyli do siedziby Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie na spotkanie z prezesem Robertem Andrzejczykiem. Tematem rozmów były m.in. sposoby promocji branży spotkań w nadchodzącym 2018 roku.
W zorganizowanym przez sekcję Poland Convention Bureau POT spotkaniu udział wzięli przedstawiciele najważniejszych i najbardziej aktywnych biur marketingu miejsc w kraju. Gdańskie Convention Bureau reprezentował Łukasz Wysocki, Lubelszczyznę Joanna Bednarczyk, Dolny Śląsk Rajmund Papiernik, a Katowice Krystian Gryglaszewski. Z Wrocławia przyjechała Agnieszka Szymerowska, z Łodzi Tomasz Koralewski, a z Poznania Jan Mazurczak. Nie zabrakło również przedstawicielki Warszawskiej Organizacji Turystycznej - Warsaw Convention Bureau Moniki Białkowskiej oraz reprezentującej sekcję Poland Convention Bureau POT Anety Książek.
Spotkanie w siedzibie POT otworzył prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Głównym tematem rozmów były planowane przez POT działania z zakresu promocji przemysłu spotkań realizowane przez sekcję Poland Convention Bureau (PCB) w 2018 r., ze szczególnym uwzględnieniem kontynuacji współpracy z convention bureaux i branży w ramach Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2018“ .
Jednym z głównych filarów działalności PCB POT będzie promocja Polski w ramach organizowanych polskich stoisk na międzynarodowych targach przemysłu spotkań. W 2018 roku będą to m.in. IMEX 2018 we Frankfurcie, IMEX America 2018 w Las Vegas oraz targi IBTM World 2018 w Barcelonie.
Istotną formą promocji będą również prezentacje i warsztaty na rynkach zagranicznych skierowane do planistów spotkań i wydarzeń na rynku belgijskim, holenderskim i norweskim. Z tym ostatnim związana będzie, planowana na kwiecień 2018 r. prezentacja w Oslo inaugurująca otwarcie połączenia PLL LOT z Warszawy do stolicy Norwegii.
2018 rok to również liczne spotkania na rynku krajowym. Wśród nich m.in. marcowy Meetings Week Poland w Warszawie, działania służące podnoszeniu jakości usług poprzez kontynuację programów certyfikacji dla organizatorów kongresów, organizatorów podróży motywacyjnych i convention bureaux oraz coroczna Gala Ambasadorów Kongresów Polskich.
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk podkreślił również, że branża spotkań jest dla niego niezwykle ważnym obszarem działań w POT. – Chciałbym zapewnić, że Polska Organizacja Turystyczna będzie w przyszłym roku rozwijała działania związane z turystyką biznesową - przemysłem spotkań, we współpracy z lokalnymi biurami convention – powiedział prezes POT.
Poland Convention Bureau działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej od 2002 roku i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnego regionu dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych. To neutralny kontakt dla wszystkich poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych. Celem PCB jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych.