Laureaci II edycji konkursu na najlepszą pracę magisterską „Teraz Polska Turystyka”

Druga edycja konkursu na najlepszą pracę magisterską „Teraz Polska Turystyka” rozstrzygnięta. Kapituła wybrała troje laureatów oraz zdecydowała o przyznaniu siedmiu wyróżnień. Organizatorami konkursu są Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przy wsparciu i pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.

rt 2024 02 641891 195277

Celem przedsięwzięcia jest wspieranie młodych utalentowanych osób, które wybrały turystykę jako ścieżkę swojej edukacji i kariery zawodowej, a także promowanie absolwentów wyróżniających się pasją oraz poziomem wiedzy. Tegoroczny konkurs dotyczył prac magisterskich z zakresu rozwoju, zarządzania i marketingu w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski. W konkursie mogli wziąć udział absolwenci studiów magisterskich, których prace uzyskały oceny bardzo dobre, dlatego kapituła musiała poświęcić wysiłku, aby wybrać najlepszych z najlepszych. Wyłoniła troje laureatów, przyznając I, II i III miejsce, oraz siedem wyróżniających się prac. Kapitułę oraz organizatorów cieszy fakt, że prace absolwentów uczelni są coraz bardziej różnorodne, prezentują walory turystyczne niemalże każdego regionu Polski. Zgłaszane do tej edycji prace dotyczyły głównie turystyki krajowej, prezentowały walory i diagnozę potencjału parków narodowych, obszarów przyrodniczo cennych i atrakcji regionalnych oraz turystyki kulturowej i kulinarnej.

Przedstawiano wizerunek marki miejsca, w tym m.in. kształtowanie wizerunku miast poprzez organizację dużych wydarzeń oraz zróżnicowanie usług hotelarskich.

• I miejsce – Marta Rybicka za pracę „Turystyka na obszarach przyrodniczo cennych. Projekt bazy wypadowej wraz z systemem stanowisk do obserwacji na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego” (Politechnika Gdańska, promotor: dr inż. arch. Małgorzata Skrzypek-Łachińska),
• II miejsce – Małgorzata Tokarz za pracę „Turystyka kulinarna na obszarach wiejskich – analiza zachowań konsumentów” (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, promotor: prof. UEK dr hab. Jadwiga Berbeka),
• III miejsce – Natalia Oniszczuk za pracę „Charakterystyka i możliwości rozwoju szlaku pieszego Szklarska Poręba – Wałbrzych jako produktu turystycznego Dolnego Śląska” (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, promotor: prof. dr hab. Grzegorz Rachlewicz).

Wyróżnieni:
• Zuzanna Firlik (Uniwersytet Śląski w Katowicach),
• Patryk Gębica (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie),
• Patrycja Kaniewska (Politechnika Koszalińska),
• Patrycja Alicja Lis (Uniwersytet Łódzki),
• Oliwia Seklecka (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu),
• Katarzyna Stachura (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie),
• Karolina Wiewiórska (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie).


Wydanie: 12/2023, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail